Monsu Huisstijl Case Study

15 augustus, 2012
en geplaatst in CMS , Huisstijl , Webdesign , Websites , WordPress

Iedere ontwerper kan erover meepraten; werken aan je eigen huisstijl is geen pretje. Er is altijd te weinig tijd en je bent nooit tevreden. We kunnen toch zeggen dat de Monsu huisstijl een feit is! Het nieuwe design brengt de Monsu gedachte tot leven.

Met genoegen presenteren wij onze “case study”!

Het logo

Het logo van Monsu is grotendeels typografisch gehouden, omdat wij ervan overtuigd zijn dat een goed logo niet alleen uit beeld moet bestaan. Wij hebben er desondanks wel voor gekozen om een beeldmerk binnen het logo terug te laten komen. Op deze manier is het voor ons in de toekomst makkelijker om snel herkend te worden in het openbaar, maar ook zeker door de klant.

De vorm van het beeldmerk is gebaseerd op het plectrum, zoals wij die uit de muziekwereld kennen. Wij halen heel veel inspiratie uit het bespelen van de gitaar. De passie voor muziek gebruiken wij binnen het uitwerken van onze producten.

Monsu Logo
Monsu Logo

Het visitekaartje

De voorzijde van het visitekaartje maakt gebruik van een witte achtergrond. De achtergrond van de achterzijde van het kaartje is volledig in Monsu kleur. Het visitekaartje is gedrukt op 380 grams papier, dit is een hoge kwaliteit papier wat zorgt voor stevige kaartjes. Het kaartje maakt naast het logo ook gebruik van het plectrum beeldmerk van Monsu.

Het visitekaartje is visueel rustig gehouden. Wij hebben hiervoor gekozen, omdat de informatie op het kaartje op deze manier de aandacht trekt. Wij vinden het belangrijk dat wij een goede eerste indruk achterlaten bij het afgeven van ons visitekaartje.

Monsu Visitekaartje
Monsu Visitekaartje

De website

Beleving speelt binnen onze portfolio website een belangrijk rol. Wij vinden het van groot belang dat de bezoekers ons werk, ons doen en ons laten kunnen ervaren op een tot de verbeelding sprekende manier. Er moet niet alleen een indruk verkregen kunnen worden van het werk dat wij maken, maar ook van wie wij zijn en wat ons bezig houdt.

De website maakt o.a. gebruik van fullscreen achtergrondafbeeldingen om de beleving van het werk te vergroten. Elk portfolio item krijgt op deze manier zijn eigen omgeving. Op deze manier krijgt elk portfolio item zijn eigen beleving.

De nieuwe Monsu website maakt tevens gebruik van een geïntegreerd blog. Door middel van dit blog proberen wij met de buitenwereld te delen wat ons bezig houdt, wat ons inspireert. We willen laten zien wat ons beweegt.

Deel je opmerking