partner_up

Help! Tijd voor een nieuwe website?

16 oktober, 2015
en geplaatst in Internet , Webdesign , Websites

We weten allemaal dat een website er tegenwoordig toe doet. Zonder website loop je veel potentiële klanten mis. Uit onderzoek blijkt dat een kwart van de bedrijven met een website een verouderde (minimaal 4 jaar oude) website heeft en 28% heeft helemaal geen website.

Een aantal jaar geleden had je de mooiste website, met flashanimaties en prachtige beelden die je website opfleuren. Maar zoals met zoveel dingen: de techniek staat niet stil. Nieuwe technieken en apparaten zorgen voor nieuwe kansen. Kansen die niet altijd worden benut, waardoor uw website niet is opgewassen tegen de website van uw concurrent.

Als een bedrijf het medium ‘internet’ serieus neemt is er al een belangrijk stap gezet. Door serieuze bedrijfsdoelen in kaart de brengen, kan het ontwikkelen van een website die hierop aansluit veel profijt opleveren.

Wat is er zoal veranderd die laatste jaren?

  • Flash kan echt niet meer! Flash was voorheen een aantrekkelijk middel om je te onderscheiden van de concurrent, maar mede door het lange laden, de ondersteuning van nieuwere apparaten en het slecht vindbaar zijn door Google, is Flash verleden tijd. De nieuwe standaard? HTML5.
  • Zoekmachines als Google en Bing veranderen voortdurend hun algoritmes. Wat die zoekmachines 4 jaar geleden belangrijk vonden, wordt nu heel anders beoordeeld.
  • Responsive design. Bezoekers op de mobiele telefoon kijken heel anders naar een website dan bezoekers via een computer. Het is dus belangrijk dat zowel smartphone, tablet- en computergebruikers de informatie voorhanden krijgen. Zeker nu 30% van het website verkeer bestaat uit mobiele bezoekers.
  • Tegenwoordig is het een must om zelf je content te wijzigen. Je wilt ten eerste niet betalen voor elke kleine wijziging aan de website. Daarnaast moet de content up te date blijven. Wat mooier is er om je website 24/7 aan te kunnen passen?
  • De komst van Social Media heeft voor een hele nieuwe doelgroep en marketing strategie gezorgd.
  • Het gebruik van Content Management Systemen is flink toegenomen. Dit komt doordat websites complexer zijn geworden en gebruikers meer zelf de controle willen hebben over hun eigen website.
  • Er zijn veel meer mogelijkheden op het gebied van monitoring. Door de beschikbaarheid van analyse tools is het mogelijk om websites verder te ‘tweaken’ om nog betere resultaten te bereiken.

Wat betekent dit voor jou?

Door in te spelen op de bovenstaande veranderingen kun je er als bedrijf voor zorgen dat je een website kunt laten ontwikkelen welke ook werkelijk resultaat oplevert; een website welke je zelf bij kunt houden en welke goed naar voren komt binnen de zoekresultaten.

Door mee te gaan met de laatste technische ontwikkelingen verlies je als bedrijf je doelgroep niet uit het oog. Zorg ervoor dat je ‘bijblijft’ en pluk hier blijvend de vruchten van.

Slechte ervaring

Het komt veel voor dat bedrijven hun website laten voor wat het is. Hij heeft namelijk nooit echt bijgedragen aan de groei van de organisatie; het geloof in het online medium is verdwenen. Wij vinden het erg jammer als we een dergelijke instelling constateren. Zorg dat een professionele partij de bedrijfswebsite analyseert en met een plan op tafel komt. Een strategie welke wel degelijk zorgt voor concrete stijging van de omzet.

Blijvend profijt als partner

Door het internetbureau als partner te zien kun je de kennis en de ervaring van het bureau regelmatig inzetten. Door regelmatig aanpassingen en updates aan de website door te voeren zorg je ervoor dat je tijd bespaart in de toekomst. Er hoeft geen tijd meer vrijgemaakt te worden om de website na een aantal jaar volledig op de schop te nemen.
 

Deel je opmerking